עריכה לשונית לטקסט פרסומי

יש עסקים סגורים ויש עסקים פתוחים, אך יש כאלה שנערכים לקראת מבצעי השיווק והפרסום. חשיבה על המלל המתאים היא המתח ללכידת נפשו ותודעתו של הצרכן. מי מנסח את הטקסט? לעתים פרסומאי, לעתים אנשי העסק בעצמם הנעזרים בעורך לשון. אכן, עורך לשון נדרש לשם ליטוש ושדרוג הכתוב מעבר לעריכה לשונית וגם הגהה. תחשבו על כך שהטקסט על המודעה או על כרזת הפרסום או אפילו על תשדיר בטלוויזיה יהיה משובש ורוויי בשגיאות לשון. האם דבר זה לא ייראה כמחדל? האם הלקוחות לא ייראו בסוג כזה של שיווק כרשלני וכלא מקצועי, דבר שעלול לפגוע במוניטין של אותה חברה מפרסמת. לכן חשוב מאוד לוודא כי הטקסט הפרסומי יעבור עריכה לשונית איכותית, מה גם שעלות הפרסום עולה כל כך הרבה כסף, כך שראוי וגם מכבד להגיש טקסט ברור וקריא.

ומה לגבי הרשתות החברתיות? גם בהן ראוי לוודא כי הטקסט שבעלי העסקים כותבים יהיה משובח ונקי משגיאות. הרי בעל העסק רוצה למכור מוצרים או שירות והטקסטים שהוא כותב לא רק שאינם מעבירים את המסר אלא הם גם לא ברורים ולא מנוסחים כראוי. האם יצליח למכור את מרכולתו? האם כך יוכל להביא מתעניינים? עריכה לשונית היא הכרחית גם במדיה החברתית, היכן שגולשים רבים מעבירים את זמנם, במקום שבו ראוי להגיש טקסט ללא שגיאות ומנוסח כהלכה. נכון, לעתים בעל העסק מפרסם כמה פוסטים ביום ולא תמיד הוא יכול לממן את כל עלויות העריכה הלשונית. אך אפשר וגם רצוי לסכם עם עורך לשון על סך מסוים של טקסטים שיעברו עריכה לשונית כמעין עסקת חבילה במחיר מוזל, וכך יוכל בעל העסק לסמוך את ידיו על איש מקצוע שייקח על עצמו את עניין העריכה הלשונית ואת ניכוש שגיאות הלשון.

כולם זקוקים לעריכה לשונית. מובן שגם אפשר ללמוד את כלליה. אך לעתים בעבור כמה מאות שקלים בחודש אפשר לבצע עריכה לשונית שכל כך חשובה למראה הטקסט. יש גם עורכים לשוניים יצירתיים שיכולים גם לכתוב טקסט פרסומי וגם לנסח אותו. כך שבעל העסק מרוויח פעמיים. בכל מקרה, מפעם לפעם ילמד בעל העסק את כללי העריכה וביום מן הימים ייתכן שכבר לא יזדקק לעורך הלשון שליווה אותו כל כך הרבה זמן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן