מהות עריכה לשונית

שוק עריכת מאמרים, ספרים ומחקרים הוא שוק אינסופי, מאתגר, מעניין ובעיקר מכיל המון הזדמנויות לאנשים פרטיים ולאנשי עסקים לממש את חזונם ואת חלומם. עריכה לשונית בכללותה היא מעין פרופסיה מקצועית שעל העוסקים בו לגלות מיומנות מרשימה בשרשרת פעולות המניבות בסופו של דבר הצלחות כלכליות יוצאות דופן. אכן, כמו כל פרופסיה אחרת גם כאן צריך ידע, ניסיון, יצירתיות ובעיקר המון תושייה ויכולת אישית לבצע עריכה לשונית לשביעות רצון כולם.

מאמר זה נכתב עבור אנשים פרטיים ובעלי עסקים המעוניינים לבצע עריכה לשונית. כיום מתברר כי רבים לוקים בהבנת מהות עריכה לשונית ובדרכי הפעולה ופעמים רבות נמצאים במבוי סתום ובדרך ללא מוצא, בעיקר כאשר אינם מצליחים לבצע עריכה לשונית. רבים גם חושבים כי עריכה לשונית אישית תביא להם את הבשורה: הם יכתבו כמה מילים, ינסחו, ישדרגו את הטקסט שהם כתבו. כך הם חושבים, הם כבר יצליחו לשכנע את קוראי הטקסט ללא כל מאמץ. אך ככל שחולף הזמן הם מבינים עד כמה עריכה לשונית היא עניין מורכב ודורשת מיומנויות שונות כדי לבצע זאת. ואז בחלוף מספר שבועות או חודשים, בזמן שהלחץ נותן את אותותיו כי הטקסט שלהם עדיין משובש, הם מזדרזים לפנות לעורך לשון ומוכנים לשלם כל סכום.

עריכה לשונית צריכה להיות חוויה מעצימה. אך כדי שהיא תהיה כזו חייבים להנדס את התהליך, להפוך אותו למקצועי, לתכליתי, ליעיל, לרציני, לשיטתי ובעיקר לתהליכי. כן, כמו כל תהליך עבודה אחר, מדובר בסופו של דבר על עריכה לשונית, על ניסוח נכון ועל הטמעת מסרים תהליכיות המאפשרות לכותבי הטקסט לממש את מטרתם במהירות שיא. אין סיבה שכותב הטקסט ייתקע עם הטקסט שלו לאורך חודשים ואולי אף שנים; אין סיבה שכותב הטקסט יפרוש באמצע התהליך משום שהוא מבין שכל התהליך אינו בשבילו; אין סיבה שבעל הטקסט יקבל ציון נמוך בעבודת המחקר שלו; אין סיבה שכותב הטקסט יתמהמה ברכישת שירות של עריכה לשונית. השיטה היא פשוטה: יש לקפוץ למים הקרים ולעשות עריכה לשונית איכותית יוצאת דופן המניבה הצלחה רבה לכותב הטקסט.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן